Tavaly november végén a „Real Liberty Media” nevű website egy érdekes képsorozatot tett közzé, melyen egy repülőgép fedélzetére szerelt permetezőrendszer látható. A website szerint ez alighanem egy chemtrail-szóró rendszer lehet. A metabunk.org fórumozói azonban utánajártak az igazságnak, és egész más derült ki.

Az első képen valamiféle szivattyú látható egy műhelyben:

A második képen elég méretes tartályokat látunk:

Egy másik képen azt látjuk, hogy egy cső van dugva egy zöld színű lemezbe:

Egy későbbi képről pedig kiderül, hogy ezt a lemezt a csővel együtt egy repülőgép ablakába szerelik be:

Kétségkívül elég fura szerkentyű. Lehet, hogy ez egy chemtrail-szóró gép? Közelebbről megnézve a cső és az ablaklemez csatlakozását, láthatólag ez nincs hermetikusan lezárva. Így a gép aligha repülhet nagy magasságban.

Hogyan deríthetjük ki, mit ábrázolnak a képek? Nem sok minden van, amiből kiindulhatunk. Azonban ha a tartályokat ábrázoló képet kinagyítjuk (lásd a teljes méretű képet), a háttérben egy targoncán észrevehetjük a feliratot: „CommercialJet”. A Commercial Jet pedig nem más, mint egy nagy amerikai repülőgépipari cég, amely többek között repülőgépek szervizelésével és átalakításával is foglalkozik. Ennek a műhelyében készültek tehát a képek.

Jay Reynolds mérnök, a Metabunk.org egyik törzsfórumozója felvette a kapcsolatot a céggel, és megérdeklődte, mit ábrázolnak az érdekes képek. A cég képviselője azt a választ adta, hogy ez egy fejlesztés alatt lévő repülőgép-módosítás, melynek során egy Boeing 737-es gépet olaj-szétoszlató szer kipermetezésére alakítanak át. Jelezte azt is, hogy még tökéletlen a rendszer, és a csövet valószínűleg hátrébb fogják szerelni, mert a képen látható helyzetben a szer nagy része a repülőgép oldalát teríti be.

De mi az az olaj-szétoszlató szer? Talán emlékszik az olvasó a Deepwater Horizon olajfúrótorony 2010-es katasztrófájára, melynek során a Mexikói-öbölben a fúrótorony felrobbant és csaknem 5 millió hordónyi olaj ömlött az óceánba, hatalmas környezeti károkat okozva.

A tengerbe kerülő olaj rendszerint vékony rétegben oszlik el a víz felszínén. A károk csökkentésének egyik módszere, hogy olaj-szétoszlató (diszpergáló) szert szórnak az olajréteg tetejére, ami az olajat apró cseppecskékre bontja szét. A szer molekulái körülzárják az apró cseppecskéket, melyeket már a mikroorganizmusok könnyedén lebonthatnak.

A Deepwater Horizon katasztrófája után is próbálkoztak ezzel a megoldással, noha nem volt egyértelműen sikeres az akció. Nem állt rendelkezésre elegendő anyag az időben történő bevetéshez, ugyanakkor maga az olaj-szétoszlató szer is különféle mérgező anyagokat tartalmazott. A Corexit nevű szert hajókról és repülőgépekről igyekeztek az olajszennyezés felületére szórni. Az alábbi kép éppen az olaj-szétoszlató szer repülőgépről való kipermetezését mutatja a Mexikói-öbölben (forrás):

Sajnos tengeri olajszennyezések a jövőben is történhetnek. A Deepwater Horizon katasztrófája után komoly fejlesztések indultak meg annak érdekében, hogy a jövőbeli esetleges hasonló eseményeket gyorsabban, hatékonyabban lehessen kezelni. Ilyen az a speciális olajömlés-gátló rendszer, melyet a Marine Well Containment Company fejleszt. A Tulane Egyetem pedig tízmillió dollárt kapott egy új, az eddigieknél hatékonyabb és kevésbé mérgező olaj-szétoszlató szer kifejlesztésére.

Feltehetően e fejlesztések körébe tartozik a képeken látható repülőgép is, melynek célja, hogy nagyobb mennyiségben, hatékonyabban lehessen a szétoszlató szert az olajszennyezés felszínére permetezni. „Chemtrailről” persze nincs szó, hiszen ezek a gépek alacsonyan, a víz felszínéhez közel repülnek – nem is alkalmas a rendszer nagy magasságból való permetezésre.

Lásd még: