Pár hete bukkant fel a hazai chemtrail- és összeesküvéselmélet-hívő oldalakon is az alábbi videó, amin egy férfi – akit később "Jens" néven azonosítottak – a 2014. május 12-én Drezdában megrendezett békés demonstráción arról beszél, hogy ő dolgozott az oberpfaffenhofeni repülőtéren, és az ottani üzemben chemtrail-szóró berendezéseket, tartályokat és csöveket helyezett el különböző repülőgépeken.

Ezt persze akkor még sem ő, sem kollegái nem tudták, erre csak később ébredt rá. Jensnek felkeltette a gyanúját, hogy a tartályokba védőfelszerelésbe öltözött katonák töltenek valamilyen folyadékot. Amikor a folyadék mibenlétére rákérdezett, az egyik csak annyit válaszolt, hogy egy nagyon mérgező, nanorészecskéket is tartalmazó anyagról van szó. Jens ezután a német Zöld Párt egyik képviselőjét kereste meg bizonyítékaival. Nem sokkal ezután azonban felkereste a főnöke, aki közölte vele, hogy kénytelen kirúgni őt, és ez felsőbb utasításra történik, a fogaskerekek már elindultak és nem tudja megállítani azokat.

"Jens" később erre az oldalra feltette beszéde hosszabb, kibővített, és itt-ott javított változatát. A videó címében mérnökként mutatják be, de ő csak repülőgép-szerelőként dolgozott saját állítása szerint. Az oldalon hat darab pdf állományt is belinkelt gyakorlatilag mindenféle kommentár nélkül. Ezek lennének Jens bizonyítékai az állításainak alátámasztására. Számunkra az első az érdekes, mivel abban fényképek találhatóak arról a gépről, amin Jens, elmondása alapján, 2008-ban dolgozott:

2sprhspinne 1.pdf page 1 of 2 20140526 141901 20140526 141903

2sprhspinne 1.pdf page 1 of 2 20140526 141929 20140526 141931

Hogyan azonosíthatnánk ezt a gépet? Bár a lajstromjele nem látszik Jens képein, szerencsére volt, aki emlékezett egy ilyen gépre, ugyanis a repülőgépek fényképeit gyűjtő weboldalakon (pl. PlanePictures.net, Flugzeugbilder.de) fellelhető néhány kép egy megszólalásig hasonló repülőgépről. Ennek alapján a gép egy Fairchild-Dornier DO-328JET típusú repülőgép, lajstromjele az oldalán látható: "D-BJET". Az alábbi, a PlanePictures.net oldalon található, 2003-ban készült kép ezt ábrázolja:

dbjet2003

Hogy a Jens által bemutatott képen valóban ez, vagyis a D-BJET lajstromjelű gép látható, azt a nagyfokú hasonlóságon túl bizonyítja a függőleges vezérsíkon látható, alumíniumszalaggal végzett gyorsjavítás is: ez teljesen azonos Jens képein és a PlanePictures.net képén. Mivel a lajstromjel egyedi azonosító, ennek alapján visszakereshetjük gép történetét. Ezt végignézve kiderül, hogy 2003-ban a repülőgép a Német Légi és Űrrepülési Központ (Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt, röviden DLR) tulajdonában volt. Ebben az időben volt felszerelve rá a jellegzetes szóróberendezés, melyet jegesedésvizsgálatokhoz használtak. Ilyenkor nem mérget permeteznek, hanem csak vizet, és még csak nem is akarnak kiirtani minket vele, hanem azt vizsgálják, hogyan változnak meg a repülőgép mögött haladó másik repülőgép repülési tulajdonságai a ráfagyott víz hatására. Korábban már láthattunk hasonlóra példát.

Hogy ezt a repülőgéptípust és ezt a fajta szórófejet valóban jegesedésvizsgálatokra használta a Német Légi és Űrrepülési Központ, azt bizonyítja, hogy a vizsgálatok eredményeit több szakcikkben publikálták is. Egy 2000-ben közölt publikációból pl. kiderül, hogy Dornier 228-as és 328-as gépeket használtak a vizsgálatokra, és leírják, hogy a szórófej 1,6 m átmérőjű, nyolcszögletű váz volt (éppen mint a képeken), és ezt egy 1000 literes víztartályhoz csatlakoztatták, majd a vizet 85 bar nyomással spriccelték ki. Ez volt tehát az a szerkentyű, amelynek beszerelésében Jens segédkezhetett.

Tovább olvasva a gép történetét, kiderül, hogy 2005-ben a Private Wings légitársaság megvásárolta, és utasszállító repülőgéppé alakította át, azóta is így üzemel. Ennek során természetesen a szórófejet leszerelték róla, s új festést is kapott a gép:

pwdbjet

Ez pedig azt jelenti, hogy Jens semmiképpen nem dolgozhatott 2008-ban ezen a gépen, hiszen akkor a gép már 3 éve a Private Wings tulajdonában volt, egészen más festéssel, mint a Jens által mutatott képeken; és természetesen szórófej sem volt rajta. Jens legfőbb bizonyítéka tehát hibádzik – ha dolgozott ezen a gépen, annak 2005 előtt kellett történnie. Amellett Jens sztorija nem illeszkedik a chemtrail-teória többi eleméhez sem, hiszen sok esetben megfigyelték, hogy a chemtrailnek vélt csíkokat normál utasszállító gépek húzzák, nem pedig speciálisan átalakított kutatórepülőgépek.

Mi a helyzet a Jens által bemutatott többi dokumentummal? Ezek egyáltalán nem tekinthetők bizonyítéknak, mivel gyakorlatilag különböző netes cikkek másolatai, még a linkek is bennük maradtak pár helyen. Egy olyan embertől, aki állítása szerint elég közel került a tűzhöz, kicsit több, hitelesebb, meghökkentőbb és újabb bizonyítékot várnánk el, de ezek a dokumentumok egyik kritériumnak sem felelnek meg.

Források: